1. Повторіть, що таке дієслово. Перегляньте відеоуроки.
2. Дайте усно відповіді на запитання.
1) Яка частина мови називається дієсловом?
2) Яким членом речення є дієслово?
3) З якою частиною мови зв’язані дієслова у реченні?
4) На які питання відповідають дієслова в неозначеній формі?
5) Назвіть часи дієслів.
6) На які питання відповідають дієслова минулого часу?
7) На які питання відповідають дієслова теперішнього часу?
8) На які питання відповідають дієслова майбутнього часу?
3. Словникова робота
З-поміж запропонованих слів виберіть і запишіть лише ті, які позначають дію.
Дізнатися, висота, ясний, іти, імовірні, єднатися, держава, місто,
Хмельницький, співати, порятунок, любити, природа, обійматися, щодня, вірити,
малий, обдумувати.
4. Вправа 1
З поданих іменників утворіть спільнокореневі дієслова в неозначеній формі і запишіть їх за зразком.
Мир - миритися, друг - ..., вечеря - ..., письмо - ..., обід - ..., праця - ..., зима - ..., слух - ..., хвиля - ... .
5. Вправа 2
Перебудуйте речення так. щоб дієслова позначали майбутній час. Запишіть утворені речення.
Радісно світить весняне сонце. По дорогах біжать струмки. На деревах розпускаються бруньки. Діти вішають шпаківні. З теплих країв повертаються птахи.
6. Пригадайте, як пишеться частка НЕ з дієсловами.
Частка НЕ з дієсловами завжди пишеться окремо, крім випадків, коли дієслово без НЕ не вживається: ненавидіти, недобачати, нехтувати, непокоїтися, нездужати, недочувати.
Спишіть, розкриваючи дужки.
Азбука пішохода
(Не) (не)хтуйте
правилами переходу вулиці. (Не)біжіть через дорогу. Ви можете (не)помітити
машину. А водій (не)встигне загальмувати. (Не)відвертайте увагу водіїв.
(Не)переходьте вулицю на червоне світло світлофора.
1
Немає коментарів:
Дописати коментар